Minggu, 09 Juni 2013

Puisi "Isi Hatiku"

Goresan Tinta : MR. X  B|




Sejak pertama aku kenal kamu
ada rasa yang menyentuh hatiku
cinta itu menyapa ku
dalam kesendirian ku
aku mencintaimu
namun tak ku tahu hatimu

semakin lama aku kenal kamu
cinta ini semakin menggebu
namun aku masih tak tahu isi hatimu
adakah diriku dalam senyum sapa mu
atau senyummu itu membohongiku
namun aku tak pernah mahu tahu

izinkanlah aku mencintaimu
menjadikan senyum mu mentari dalam hidupku
memberi semangat dalam diam ku
karna tiada sempat mengucap cinta padamu
tiap kali bertemu hanya bersimpang jalan
dalam peraduan malam atau siang
tak sekalipun kita berjalan berdampingan
izinkan aku mencintaimu
menjadikanmu bidadari dalam khayalanku


Ya Allah, apabila dia adalah jodohku

satukanlah kami dengan ridhamu
tapi apabila dia bukan yang terbaik untukku
jadikanlah kami sebagai saudara yang terus saling melengkapi
Sungguh Engkau lah yang maha mengetahui segala yang terbaik.

1 komentar:


Teruntuk hati bersabarlah memapah cintaku
Sakit perih yang aku alami takkan membuatku melupakan sayangku padanya

Teruntuk hati yang merintih
Bantulah aku dalam menjalani nestapa ini
Tanpa kekuatan hati aku tak mungkin trus menjalani kasih dan hidup ini

Teruntuk hati bimbinglah aku dalam menggapai mimpi
Tunjukan aku jalan yang Tuhan ridhoi
Sampaikan padaku baikah dia yang kini aku cintai ?
Jodohkah aku dengannya nanti ?

Posting Komentar